Putem trece mai ușor prin ”vârsta lui Nu”?

”Ca părinți, ne așteptăm ca în jurul vârstei de 3 ani, cel mic să treacă prin ”vârsta lui NU”. Ne va răspunde negativ la majoritatea cerințelor, rugăminților și limitelor. Putem face ceva pentru a ne ușura această perioadă?”

Da! Tot ce trebuie să faceți ca părinți este să-l folosiți voi înșivă pe ”Nu” mai rar. Pentru început, înlocuiți-l pe ”Nu” cu ”Da”. De exemplu, în loc de ”Nu mergem acum afară!”, încercați mai bine: ”Da, vom merge afară după ce strângem jucăriile!”. Apoi, transformați propozițiile negative în îndrumări pozitive. În loc de interdicția ”Nu vărsa mâncarea pe covor!”, învățați-l ce să facă: ”Locul mâncării este pe masă, haide în bucătărie dacă vrei să mănânci.”. Dacă e vorba de un pericol, e mai util sa-i spuneți copilului exact ce doriți să facă. De exemplu, dacă se îndreaptă cu mâna spre ceva fierbinte (cuptor, fier de călcat), în loc să strigați ”Nu!”, spuneți ”Arde!”. Dacă se îndreaptă spre drum și trec mașini, îi este mai util să audă ”Stop!” în loc ”Nu!”. Cel mic va ști exact ce trebuie să facă, pe când ”Nu” ar fi prea vag în aceste situații. În măsura în care copilul va fi obișnuit să primească îndrumări precise, explicații și răspunsuri pozitive în locul unui ”NU!” general, va ști și el să răspundă în același mod părinților, când va mai crește.

Îmi puteți adresa întrebări din domeniul psihologiei copilului pe adresa oana.vasiu@yahoo.com. Răspunsurile vor fi publicate în ziarul ”Sibiu 100%”.

Oana Vasiu

Psiholog clinician

Un comentariu:

Pretty spunea...

Nu am crezut niciodată în chestii online, dar căutam cu disperare o soluție pentru a rămâne însărcinată pentru soțul meu, după ce doctorul meu mi-a spus că nu pot rămâne însărcinată, am fost îndrumată la Dr,dawn acuna de cea mai bună prietenă a mea care lucrează în același cabinet. cu mine i-am explicat totul Dr. Dawn acuna si ea mi-a promis ca ma va ajuta si mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut totul perfect apoi am fost la spital dupa 3 saptamani si spre surprinderea mea doctorul mi-a spus ca sunt insarcinata in 1 saptamana pana acum. ai o fetiță frumoasă, totul datorită Dr. Dawn acuna, contactează-o dacă ai dificultăți,
*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.
*Dacă ai nevoie de putere spirituală.
*Dacă vrei vrajă de noroc.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan.
Si etc
Este persoana perfectă care să te ajute să ai încredere în mine. Contactați-o Whatsapp: +2348032246310
E-mail { dawnacuna314@gmail.com }