"Sotul meu sufera de depresie"

Intrebare
Buna ziua

In ultimii ani sotul meu a fost diagnosticat cu diverse boli fizice. A urmat tratamentele prescrise, dupa care s-a vindecat complet. Problema este ca in acest timp a inceput sa aiba tot felul de simptome si dureri. A inceput sa-i amorteasca fata, apoi simptome de rau si greata, ameteala, dureri de spate. Si-a cautat simptomele pe internet si a concluzionat ca sufera de boli foarte grave (ca de exemplu tumori). Analizele medicale au evidentiat unele afectiuni minore pe care le trateaza, insa grijile lui referitoare la starea lui de sanatate nu au incetat nici o zi.

Am incercat sa-l conving ca toate problemele lui sunt pe baza de stres si poate nu ar strica sa vada un Psiholog. Inca nu am reusit sa-l conving si ma ingrijoreaza starea lui depresiva care se agraveaza de la o zi la alta.

Sunt disperata pentru ca nu stiu cum sa-l ajut. Am incercat si cu binele si cu raul, dar inca nu am gasit nici o solutie sa pot sa-l scot din aceasta stare.

Va rog ajutati-ma!


Raspuns
Prima si cea mai importanta regula atunci cand aveti o persoana care sufera in preajma, oricare ar fi motivul suferintei sale, este sa nu va neglijati pe dumneavoastra. Deseori cei din jurul persoanei suferinde preaiu o parte din acea suferinta, insotindu-l in boala, insa ajungand sa dezvolte simptome asemanatoare si chiar boli psihice asemanatoare. Deci, aveti grija de dumneavoastra, mancati sanatos, iesiti cu prietenele in oras la plimbare, discutati cu ele despre ceea ce va framanta. Cercul de prieteni si familia reprezinta in general primul nivel de suport emotional pe care cineva il poate primi.

In ceea ce il priveste pe sotul dvs., incercati sa-l antrenati in diverse activitati, cum ar fi iesirile in aer liber, la spectacole sau expozitii, intalniri cu familia si prietenii. Cereti ajutorul unei persoane in care sotul are incredere, un prieten sau o ruda. Daca are un hobby, incurajati-l sa-l reia.

Ce ati putea face pentru a-l indrepta spre un psiholog? Lasati pe computer, la vedere, articole despre simptomele depresiei. Cereti unui psiholog din orasul in care locuiti o carte de vizita pe care o puteti lasa in casa, intr-un loc unde sotul o poate vedea, iar datele de contact le puteti scrie si pe computer, la vedere. Puteti cere psihologului fluturasi despre depresie, iar daca el nu are, va va indruma spre un centru de unde puteti face rost de asa ceva. Toate aceste informatii este bine sa nu fie aratate intr-un mod agresiv, ci lasate undeva la vedere, unde sotul sa le poata vedea si citi, daca el decide asta. Puteti chiar sa-l anuntati ca ati lasat materialele acolo, pentru ca el sa le citeasca daca si cand va dori.

Atata vreme cat el nu este convins ca un psiholog il poate ajuta, cu siguranta nu va avea efect psihoterapia, chiar daca este fortat sa mearga la un cabinet de psihologie.

Va reamintesc, incercati sa nu preluati asupra dumneavoastra boala lui. Pentru a-l putea sustine in aceasta perioada trebuie ca dumneavoastra sa fiti sanatoasa.

Va doresc toate cele bune, rabdare si incredere!

Oana SOROAGA
psiholog clinician, master in psihoterapie analitica

Un comentariu:

nelson spunea...

Este timpul să-mi împărtășesc mărturia, eu sunt Nelson și fericit când depun mărturie aici, am fost prezentată de Baba Ogbogo de mama mea când a descoperit că nu-mi pot rămâne soția însărcinată după 3 ani de căsătorie. Deci, acestea au adus atâtea probleme în căsnicia mea și au dus la divorț. a spus ea, el este extrem de spiritual și poate să o facă pe soția mea să se întoarcă la mine cu bucurie și putem avea copii împreună. La început, nu m-am îndoit până nu l-am contactat și apoi am aruncat vrăji puternice asupra mea și am făcut-o pe soția mea să se întoarcă la mine după ce a făcut ceea ce era necesar. Acum, suntem mulțumiți de copii minunați. Din ziua în care Great BaBa Ogbogo a lucrat pentru mine și mi-a rezolvat problemele. Am făcut un jurământ puternic că, atâta timp cât voi trăi, voi continua să mărturisesc despre bunătatea marilor sale lucrări, iar cei care se confruntă cu dificultăți de relație și căsătorie ar trebui să-l contacteze rapid și să devină un martor fericit ca mine. I-am renunțat la contact aici, prin e-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com sau l-am contactat prin numărul său WhatsApp. +2349020168697
El a făcut-o pe fosta mea soție să se întoarcă la mine cu bucurie
M-a vindecat de la un om impotent la un bărbat adevărat.