Aparitie editoriala: C.G. Jung, OPERE COMPLETE 4 – Freud si psihanaliza

Opere complete 4: Freud si psihanaliza

Autori: C. G. Jung

Traducere din limba germana de Daniela Stefanescu

Colectia Biblioteca de psihanaliza

Numar de pagini: 448

Pret: 49.00 Ron


Una din cele mai cunoscute relatii paideice din istoria psihologiei si psihoterapiei este cea dintre Freud si Jung. La inceput discipol preferat, ridicat de Freud la rangul de «print mostenitor», Jung devine, incepand cu 1912, fiu ratacitor si elaboreaza propria teorie despre inconstient si terapia psihanalitica. Inconstientul colectiv ia locul inconstientului personal in centrul conceptiei lui Jung despre psihic. Nu doar ceea ce a fost indepartat din constiinta in prima copilarie da continut inconstientului, asa cum credea Freud, ci si precipitatele experientelor fundamentale ale speciei care n-au fost niciodatã in constiinta individuala. Articolele din aceasta carte, scrise de Jung in diferite momente ale vietii, documenteaza evolutia atitudinii psihanalistului elvetian fata de psihanaliza freudiana de la acceptare fara rezerve la critica din perspectiva propriei conceptii.
VASILE DEM. ZAMFIRESCU

„Ceea ce are de spus Freud despre rolul sexualitatii, al placerii infantile si al conflictului ei cu «principiul realitatii», despre incest si altele asemenea este in primul rand expresia cea mai adevarata a psihologiei sale personale. Este expresia modelata fericit a celor deja gasite subiectiv. Nu sunt un oponent al lui Freud, desi miopia sa ca si cea a discipolilor sai vor sa ma eticheteze ca atare. Nici un psihiatru experimentat nu poate sa nege ca a avut cel putin zeci de cazuri a caror psihologie corespunde in toate aspectele ei esentiale cu cea a lui Freud. De aceea, Freud a ajutat la nasterea unui mare adevar omenesc tocmai cu crezul sau cel mai subiectiv. El insusi este exemplul scolar al psihologiei sale si si-a dedicat viata si creatia implinirii acestei misiuni."
C.G. JUNG

„De milenii, initiatii propovaduiesc nasterea din spirit si, in mod ciudat, omul uita tot mereu sa inteleaga procrearea divina. Asta nu dovedeste o tarie deosebita a spiritului, iar consecintele intelegerii gresite se manifesta ca degenerare nevrotica, inveninare, ingustime si pustiire. Usor este de izgonit spiritul, dar din supa lipseste sarea, «sarea pamantului ». Insa spiritul dovedeste tot mereu tarie prin faptul ca invatatura esentiala a vechilor initieri este purtata mai departe din generatie in generatie. Tot mereu exista si oameni care au inteles ce inseamna ca Dumnezeu este tatal lor. Echilibrul dintre carne si spirit ramane rezervat acestei sfere."
C.G. JUNG


Cuprins:
Cuvant inainte. Jung si Freud— un caz de contradictie unilaterala? (Vasile Dem. Zamfirescu)
Inconstient colectiv si inconstient personal
Spiritul inconstient
Libidoul
Vis si simbol

I Teoria lui Freud despre isterie. O replica la critica lui Aschaffenburg (1908)
II Teoria freudiana asupra isteriei (1908)
III Analiza viselor (1909)
IV O contributie la psihologia zvonului (1910–1911)
a) Martori auditivi
b) Din auzite
c) Epicriza

V O contributie la cunoasterea visului despre numere (1910–1911)
VI Morton Prince, M. d.: „The Mechanism and Interpretation of Dreams" O dezbatere critica (1911)
VII Despre critica adusa psihanalizei (1910)
VIII Despre psihanaliza (1912)

IX Incercarea unei prezentari a teoriei psihanalitice (1913)
Cuvant inainte la prima editie
Cuvant inainte la editia a doua
1. O privire de ansamblu asupra unor ipoteze anterioare
2. Teoria sexualitatii infantile
3. Conceptul de libido
4. Nevroza si factorii etiologici in copilarie
5. Fantasmele inconºtientului
6. Complexul Oedip
7. Etiologia nevrozei
8. Principii terapeutice ale psihanalizei
9. Un caz de nevroza la un copil

X Aspecte generale ale psihanalizei (1913)
XI Despre psihanaliza (1916)

XII Probleme psihoterapeutice de actualitate. O corespondenta intre C.G. Jung si R. Loÿ (1914)
Prefata
I, 12 ianuarie 1913 (Loÿ)
II, 28 ianuarie 1913. (Jung)
III, 2 februarie 1913. (Loÿ)
IV, 4 februarie 1913 (Jung)
V, 9 februarie 1913 (Loÿ)
VI, 11 februarie 1913. (Jung)
VII, 16 februarie 1913. (Loÿ)
VIII, 18 februarie 1913. (Jung)
IX, 23 februarie 1913. (Loÿ)
X, martie 1913. (Jung)

XIII Cuvant inainte la „Collected Papers on Analytical Psychology" (1916/1917/1920)
La prima editie
La editia a doua

XIV Importanta tatalui pentru destinul individului (1909)
Cuvant inainte la editia a doua
Cuvant inainte la editia a treia
Importanta tatalui pentru destinul individului

XV Introducere la „psihanaliza" de W.M. Kranefeldt (1930)
XVI Opozitia dintre Freud si Jung (1929)

Anexe
Bibliografie
Indice de nume
Indice de termeni

Pentru mai multe informatii vizitati site-ul www.edituratrei.ro

Un comentariu:

nelson spunea...

Este timpul să-mi împărtășesc mărturia, eu sunt Nelson și fericit când depun mărturie aici, am fost prezentată de Baba Ogbogo de mama mea când a descoperit că nu-mi pot rămâne soția însărcinată după 3 ani de căsătorie. Deci, acestea au adus atâtea probleme în căsnicia mea și au dus la divorț. a spus ea, el este extrem de spiritual și poate să o facă pe soția mea să se întoarcă la mine cu bucurie și putem avea copii împreună. La început, nu m-am îndoit până nu l-am contactat și apoi am aruncat vrăji puternice asupra mea și am făcut-o pe soția mea să se întoarcă la mine după ce a făcut ceea ce era necesar. Acum, suntem mulțumiți de copii minunați. Din ziua în care Great BaBa Ogbogo a lucrat pentru mine și mi-a rezolvat problemele. Am făcut un jurământ puternic că, atâta timp cât voi trăi, voi continua să mărturisesc despre bunătatea marilor sale lucrări, iar cei care se confruntă cu dificultăți de relație și căsătorie ar trebui să-l contacteze rapid și să devină un martor fericit ca mine. I-am renunțat la contact aici, prin e-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com sau l-am contactat prin numărul său WhatsApp. +2349020168697
El a făcut-o pe fosta mea soție să se întoarcă la mine cu bucurie
M-a vindecat de la un om impotent la un bărbat adevărat.