Reguli de amintit în timpul unui atac de panică

1. Dacă ţi-e frică, dacă ai senzaţia de ireal sau agitaţie, aminteşte-ţi că ceste sentimente nu sunt nimic mai mult decât o exagerare a reacţiilor normale ale corpului la stress.

2. Doar pentru că ai aceste senzaţii nu înseamnă că eşti foarte bolnav. Aceste emoţii sunt doar neplăcute şi înfricoşătoare, nu periculoase. Nu ţi se va întâmpla nimic mai rău.

3. Lasă-ţi sentimentele să vină. Ele te-au controlat. Le-ai umflat şi le-ai făcut mai acute şi mai puternice. Nu le mai umfla. Nu fugi de panică. Atunci când simţi că se formează panica, inspiră adânc şi, pe măsură ce expiri, relaxează-te. Mai încearcă. Rămâi acolo ca şi când ai pluti în spaţiu. Nu te lupta cu sentimentul de panică. Acceptă-l. Îi poţi face faţă.

4. Încearcă să te faci cât se poate de confortabil fără să fugi. Dacă eşti pe o stradă, sprijină-te de un zid sau de un stâlp. Dacă eşti la departamentul de cosmetice dintr-un magazin, găseşte un colţ de tejghea mai liniştit. Dacă eşti într-un butic, spune-i vânzătoarei că nu te simţi bine şi că vrei să stai jos. Nu sări în maşină şi pleca acasă înfricoşat.

5. Nu te auto-compătimi şi nu gândi: “De ce nu pot să fiu ca alţi oameni normali? De ce trebuie eu să trec prin toate astea?” Doar acceptă ceea ce ţi se întâmplă. Dacă faci aşa, de ce te temi mai mult nu se va întâmpla.

6. Gândeşte-te la ceea ce se întâmplă cu adevărat cu corpul tău în acest moment. Nu te gândi : “Ceva teribil se va întâmpla. Trebuie să plec.” Repetă-ţi: “Nu voi cădea, leşina, muri sau pierde controlul.”

7. Acum aşteaptă şi dă-i fricii timp să treacă. Nu fugi. Alţii au găsit puterea. Şi tu o vei găsi. Observă că cu cât reuşeşti să nu adaugi gânduri înfricosătoare panicii tale, chiar frica începe să scadă.

8. Aceasta este oportunitatea ta de a exersa. Gândeşte-te la ea în acest fel. Chiar dacă te simţi izolat în spaţiu, într-una din aceste zile nu te vei mai simţi aşa. Curând vei putea să treci prin panică şi să spui : “Am reuşit!” Odată ce spui asta, vei fi parcurs un drum lung din a-ţi cuceri frica. Gândeşte-te la progresul pe care l-ai făcut până acum. TU CONTROLEZI SITUAŢIA !

9. Încearcă să nu mai fi atent la ce se întâmplă înăuntrul tău. Concentrează-te pe ceea ce te înconjoară. Uite-te la ceilalţi oameni de pe stradă, din autobuz. Ei sunt cu tine, nu împotriva ta.

10. Când apare panica, relaxează-ţi corpul, respiră adânc, şi continuă-ţi ziua. Nu uita: de fiecare dată când faci faţă panicii şi anxietăţii, îţi reduci frica.


Dupa fiecare atac de panica, incearca sa observi:

  • De ce a fost declansat episodul?
  • Ce se repeta de fiecare data, in mod constant?
  • De ce iti amintesc situatiile in care apare anxietatea?
  • Emotiile avute in timpul crizei iti amintesc de un episod anume din viata ta?


Nu uita: daca anxietatea si atacurile de panica te impiedica sa iti desfasori activitatile zilnice, cere ajutorul cuiva de specialitate (psiholog, psihiatru).

2 comentarii:

laura spunea...

buna seara sunt studenta la psihologie anul 2 si am nevoie de cateva ore de practica ma poate ajuta cineva ???

torpey clare spunea...

Ce mărturie minunată, sunt clare de torpe, am fost fericită de căsnicia mea, nu până când soțul meu a început să asculte bârfe despre mine nefiind credincioși juramintelor noastre conjugale, am încercat să-l înțeleg că sunt bârfe și minciuni, dar a pierdut dragostea, încrederea și încrederea în noi. Așa că am devenit cupluri neplăcute și apoi ne-am completat pentru divorț, mai târziu ne-am despărțit. ani după divorțul nostru, am continuat și am încercat să trăiesc o viață normală fără el, dar nu am putut, așa că am început o căutare despre cum să-mi revin fostul soț, apoi m-am referit, BaBa ogbogo un bărbat extraordinar și extrem de spiritual care mi-a aruncat o vraja de dragoste și mi-a făcut EX-ul să se întoarcă la mine în perioada de 48 de ore. Sunt copleșitor, așa că îi las contactul aici pentru cei care au probleme de relație și căsătorie, astfel încât să poată ajuta cu lucrări grozave. E-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com. Sau numărul lui de WhatsApp. 447440557868. Ia legătura cu el, vezi cât de mare și puternic este. De asemenea, ajută în următoarele aspecte ...

(1) Opriți divorțul.
(2) Barrenness End.
(3) Noroc vraja.
(4) Vraja de căsătorie.
(5) Scapă de probleme spirituale.